29 september

Idag har åter igen varit en gråmulen och regnig dag. Såå trött och sömnig hela dagen. Vädret skiftar kvickt. Igår hade vi en riktig kanondag, började visserligen med lite grått väder på morgonen men efter middagstid tittade solen fram och det var så skönt. Min dag började med att bilen skulle till verkstaden för service nere i Kövlinge. Jag lämnade bilen 08 på morgonen och sedan promenerade jag hem, 5,2 km. Var hemma några timmar och 11:45 var det dags att göra promenaden omvänd och gå ner och hämta bilen innan de stängde kl 13. Kände mig såå nöjd med min motion. Och när jag kom hem kunde jag inte bara gå in utan passade på att vara ute i det fina vädret. Hann med att rensa en rabatt och köra lite med grästrimmern.
Utsikt över Laholm med Lagan och Rökeriet (de röda små husen) och kyrkan i bakgrunden.

Här står fiskarna på rad och hoppas på att dra upp den största laxen. Förra året drogs det upp ca 3000 laxar. Hittills i år  har jag hört att det skulle vara ca 1000 och fisket håller på till den 15 oktober så det är ju ett par veckor kvar. Idag, lördag, när vi kom förbi så stod det ännu mer folk och fiskade, de stod så tätt, tätt och jag fattar inte att de inte hänger upp sig i varandras linor. Tur inte jag är med för jag hade nog trasslat in mig i de flesta som hade funnits runtomkring.
Kollade regnmätaren nu för ett tag sedan och då hade vi fått 10 mm, nu har det klarnat upp och kan kanske bli en fin kväll. Nere på torget är det oktoberkväll från 18, något band skulle spela och det är uppsatt ett tält men jag tvivlar på att det blir så mycket folk, kvällarna är kalla. Själva ska vi först äta gott på Annabelle och sedan ska vi titta på bio, Hypnotisören. Björn ska med, bion lockar honom nog inte för han gillar inte att se sådana filmer men han är ju för glad i mat för att stanna hemma :)) Blir en utmaning att se om han klarar av att sitta på bio i två timmar med sitt nyopererade knä, men vi skall sitta längst upp och där är bra plats att sträcka ut benen på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch