Fika på stan

Har städat det mesta av huset, bara kök och farstun kvar och det känns så väldigt bra. Jag är såå nöjd!! Däremot har jag behövt handla också men bara skjutit på det från dag till dag. Tur att jag skjutit upp det för idag blev det av. När jag kom ner till stan träffade jag på Anna-Greta och hon undra om jag hade tid att sätta mig på cafét och ta en fika. Och det hade jag och vi hade en jättetrevlig pratstund över en kopp kaffe och äggsmörgås som jag dessutom blev bjuden på av A-G. Roligt när det händer lite överraskningar som man inte räknat med, det var jättemysigt. Vilken tur att jag väntade tills idag annars hade jag ju gått miste om denna trevliga stund som förgyllde upp tillvaron. I em har jag klippt gräs eller närmare bestämt löv. Det låg massor av löv på gräsmattan och jag har klippt både på kors och tvärs och smulat ner dem till små små bitar. Det var mycket smidigare att göra så här än att hålla på och räfsa bort dem och samtidigt gödslar de gräsmattan. Varför har jag inte gjort så här tidigare, det kan man verkligen undra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars