Dörrkrans

I eftermiddag fick jag Björn med mig för att plocka lingonris. Vi fick ihop två kassar och jag satte igång och göra två dörrkransar. Har inte gjort några på flera år. Men det är roligt ha gjort dem själv och det var skönt väder att vara ute i. Tog faktiskt inte så lång tid, 3 timmar ungefär att plocka riset och binda kransarna.


Igår gjorde vi också något som vi inte gjort på många år. Åkte till Hishults nya Gästgivaregård och åt gås. Före gåsen var det ett sillbord som bara var sååå gott, jag älskar sillbord. Sedan var det svartsoppa som jag faktiskt smakade lite, lite av men gillade det inte. Därefter gås med rödkål, äppelmos, broccoli, morötter och gele. Efter detta äppelkaka med vaniljsås och grädde. Inte konstigt att jag var mätt efter detta!!!
L och N-A som var med skulle dessutom bort och äta på kvällen!!, jag var glad att inte vi skulle det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars