En grå och mulen dag

Idag är det riktigt grått och mulet ute men ännu inget regn. Förhoppningsvis går det norröver. I morse for Björn iväg med ett gäng motorcyklister till Mön och de stannar borta till söndag kväll. Detta har de gjort i några år nu.
Så nu blir frågan vad jag ska hitta på. Har hunnit städat färdigt och tvättar några maskiner tvätt. Något tv tittande blir det inte heller för ännu har vi inte något att titta på. Föreslog i går att vi kanske ska strunta i att ha tv men Björn trodde inte att jag skulle klara av det i vinter..... fast jag undrar om han skulle klara av det. Nej det blir nog till att ta tag i det i nästa vecka.
Igår började dagen med regn på fm sedan klarnade det upp från och till men framåt 16 började det bli riktigt fint och solen titta fram. 1/2 6 begav vi oss ut på cyklarna tillsammans med S och N och tog ett antal kontroller på rundan. Vilken kanonkväll det var, solen sken, och ingen blåst. Vi hade kaffe och mackor med oss och i Vrångarp hos Pottor och Pynt hittade vi ett bord och där slog vi oss ner. Fick sällskap av ägarna J och I och hade en riktigt trevlig timme där nere. 22:00 var vi hemma igen. Sådana här kvällar vill vi ha mer av. Naturligtvis hade jag glömt kameran hemma, så typiskt när man hittar vackra vyer så ligger kameran hemma.
Får se vad jag ska hitta på nu, skulle kanske passa på och baka något eller.... inte göra någonting. Nu blir det svårt att välja... eller inte.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch