Det blev en hel del gjort igår. Först städning och sedan kom jag faktiskt igång med bakning. Vädret var ju uruselt så det var bara att sätta igång. Chokladrutor i långpanna, muffins, en ny sorts kaka som jag inte alls var så god som jag trott den skulle bli. Därefter en omgång bullar. Tanken är att jag ska dela med mig till min mor, som ju inte bakar själv längre.
Sedan fick bilen sig en omgång också, tvättade klädseln i Björns bil, behövdes verkligen och när jag ändå var igång så städade jag den också. När jag var färdig var klockan redan 21. Kokade mig en kopp kaffe och gick och tittade på Arlövsrevyn på Tv (inspelat, för vi kan fortfarande ju inte se vanlig Tv) Klockan hann nästan bli midnatt innan jag kom i säng och då läste jag och kunde inte sluta för det var så spännande. Sedan sov jag inte så himla bra för katten gick ut och in genom kattluckan flera ggr och det låter väldigt när den slår igen.
Dagen idag började med att stryka lite av av det jag tvättat igår. Sedan melodikrysset och nu har jag varit ute och klippt gräset och vad hittade jag i gräsmattan?, jo kantareller, trodde nästan jag såg i syne, men där stod de så gula och fina. Tur att jag är ensam hemma för de lär inte räcka till mer än knappt en smörgås.


Kommentarer

Ulla sa…
NÄÄÄ Bodil nu skojar du allt med oss !!! Kan jag inte tro att det ska va så lätt att plocka kantareller.

Synd att du hann ut och cykla innan vi vakna. För vi tog en runda sen.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch