Vilka kvällar!!

I måndags kväll blev det åter en cykelrunda för Björn och mig och S och N. Vi tog oss ut mot Mellbystrand, hade kaffe och matsäck med oss och njöt i fulla drag. Det blev en nätt liten runda på 2,5 mil. Dagarna nu har varit väldigt varma och kvällarna är helt underbara, det gäller verkligen att ta tillvara dem.Här har vi stannat för en vätskepaus, det fick bli några stycken för att orka i värmen.


Vid vårt vackra Strandhotell i Mellbystrand var det allsång och räkafton. Hotellet byggdes 1927 och har varit i många ägares händer. Ett tag såg det ut som om det skulle få förfalla, men nu har det fått färg och renoveras.

Bredvid och bakom Strandhotellet har dessa byggnader poppat ut och det är många som förfasar sig över dem.

Här har vi åter nått Laholm och klockan är nu lite över 21:00


I går började jag dagen med en cykelrunda på dryga 2 mil i det underbara vädret. På kvällen blev det åter en mc tur ut i naturen. Vi hamnade i Småland och vid en sjö som heter Össjöasjön. Där satt vi en lång stund och bara njöt, pratade och drack kaffe. Vi var 4 motorcyklar och 6 personer.

Från sjön körde vi vidare mot Knäred och Flammafallet, där jag heller aldrig varit trots att jag är uppvuxen och levt mitt liv bara några mil därifrån. Också en mycket vacker plats.



Här har funnits en skvaltkvarn med 4 kvarnstenar. Danskarna spelade tydligen in en film här 1965.

Tre män som bara njuter av utsikten.

Kommentarer

Ulla sa…
Visst var det underbart igårkväll, man somnade gott sen. Men nu är det bara att köra där ute..

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch