TV fritt

Vi har varit befriade från Tv;n i snart en vecka och det går hur bra som helst.......fast ska jag vara ärlig...lite tråkigt. För lite mer än två år sedan sades det att Elitserien i hockey skulle visas på Viasat. De hade tagit över från Canal+. Vi hade Canal+ och "lämpligt" nog kom en försäljare från Viasat och knackade på. B var ju på direkt och gick över till deras kanal, försäljaren påstod också att Viasat skulle sända Elitserien (fast jag tror nog inte att han visste vad han pratade). Vi band upp oss i 2 år!!! Strax därefter fick vi veta att Viasat alls inte tagit över Elitserien........lite skrattetande. Så nu har det då äntligen gått de där 2 åren och Björn vart glad och ringde och sa upp abbonemanget, nu skulle han minsann kunna titta på Elitserien. Det är ju bara det att det händer inget om man inte tar tag i saker och ting, så i tisdags kunde vi titta på en svart Tv. Björn satt där och knappade ett tag innan han förstod varför det inte blev någon bild. Han hade nog trott att jag skulle ha ordnat det men jag å andra sidan var lite nyfiken på hur man skulle klara sig utan Tv. Det har faktiskt gått över förväntan men jag tror nog att det hela blir ordnat i veckan som kommer, vi får väl se. Man kan ju läsa böcker istället, sitta vid datorn, lägga patienser, promenera osv. Vi behöver kanske ingen tv......eller????

Kommentarer

Ulla sa…
Smart klart vi klarar oss utan. Vet inte riktigt hur jag ska göra, hjälper ju inte att ta en säkring eller nåt...
Anonym sa…
Som det kan gå :-) /Jessica

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch