Härligt väder, solen skiner, men det finns lite moln som ser lite skumma ut, hoppas de drar iväg. Igår hade vi också en fin och solig dag, det kom en riktig regnskur mitt på dagen men den drog över snabbt. På kvällen var min kusin med fru här, jättetrevligt det var alltför längesedan sist. Men vi hade mycket att prata om och plötsligt vid tolv slocknade ljuset, jösses vad det blir mörkt, kolsvart. Hela Laholm var mörklagt, vad som hänt vet jag inte men efter 20 min kom strömmen tillbaka. Vi tände upp lite blockljus och det gick ingen nöd på oss. För övrigt var gårdagen ingen trevlig dag att minnas, 18 år sedan den ohyggliga olyckan som förändrade vårt liv för alltid. Och det går inte en dag utan att Jonas finns i mina tankar. Det sägs att det finns en mening med allt, men vad den meningen var det har jag aldrig förstått, och kommer aldrig förstå. Igår fotade jag lite blommor som finns i trädgården. Den här blomsterlönnen är från förra året och jag trodde aldrig det skulle bli något av den. Det fanns bara en pinne, men den kom igen och jag ska försöka övervintra den änu ett år.

Pelargonierna är också sedan förra året. Trodde inte det skulle bli något av dem heller eftersom jag glömde bort dem och planterade inte om dem förrän någon gång in i april. Här bblev det tre olika färger i samma kruka, hade inte koll på färgerna, men det blev fint ändå.


Ska absolut försöka sköta dem bättre i vinter och plantera om dem i tid för de blir ju mycket finare och kraftigare än de man köper och framförallt billigare. I em var det tänkt att vi skulle ta en tur med mc;n och åka ut och fika på något fint ställe, men just nu har det blivit mörkt av grå lite hotfulla moln. Vi får väl se vad som händer.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars