Förkyld

Här händer i det närmaste ingenting. Söndagen började med halsont och ännu mer till natten. Somna inte förrn efter 1/2 4. Måndagen gick det över i halsen men istället var jag dunderförkyld, helt tjock i huvudet, kändes det som. När Clara var här titta hon på Bolibompa via datorn och där gjorde de en dryck till en tjej som var förkyld, tänkte att jag ska testa den. Varmt vatten, honung, riven ingefära och saften av 1/2 citron. Trodde det skulle smaka pyton, men inte alls. Dricker det på kvällarna och nu är jag mycket bättre. Men det är inte mycket man orkar, gräset behövde klippas och jag klipper en bit i taget sedan går jag in och vilar. Nu är det klippt i alla fall, ifall det skulle komma regn. Skulle haft Hanna o Gustav här i morgon och fredag men Nette ringde och sa att hon ordnat för dem i morgon så de kommer först på fredag. I nästa vecka börjar skolorna igen, ett sommarlov går fort.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars