Lördag

Nypolerad bil
Tänk vad maktlösa vi är. Ett vulkanutbrott på Island lamslår flygtrafiken i stora delar av Europa, den tanken fanns ju bara inte innan. Människan är trots allt bra liten.

I veckan har det varit shoppingrunda i Båstad, U skulle ha tag i en klänning till ett bröllop, men hittade ingen. Jag som inte skulle handla köpte en scarves i flera olika färger, passade kanon till min klänning, tunika som jag köpte av Jeanette. Tack U för en trevlig eftermiddag.

En eftermiddag hämtade jag barnen och igår hämtade jag hem min mors bil. Den har behövts tvättas och poleras och vaxas länge, men det har bara inte blivit av. Nu fick jag fart och hela kvällen igår polerade jag den och idag har den blivit vaxad. Den blev riktigt fin, man ser verkligen resultat på en röd bil.

På fm ringde U-B och undrade om jag inte skulle ner till stan. Hon hade ett virkmönster på en elefant, och tänkte på mig. Den var så himla söt så det blev en tur ner för att köpa garn, så ikväll ska här virkas.
Dagen har varit mulen och grå hela dagen, men inget regn.

Kommentarer

Ulla sa…
Vad duktig du varit då. Här har det blivit placeringskort och vigselprogram idag. Nu ska jag nog tända en brasa.
Synnøve. sa…
Det där med flygtrafiken bekommer mig inte alls. Jag tänker mera på de som bor på Island och blir drabbade av vulkanutbrottet.
Det handlar om många människor som kan förlora allt de äger och har.
Men visst, jag kan förstå att det är knas om man ska iväg någonstans.

Skulle behöva vaxa och polera bil här med.Men det är ingen ide. Vår väg är rena leråkern så det får vänta tills det har torkat upp, någon gång i maj hihi...
Ha nu en skön söndag.
Kramen Synnöve.
Bodil sa…
Håller med dig, visst är det värst för de som bor där och är mitt i och kanske måste evakueras och oroa sig för sina djur.
Katrin sa…
Hejsan! Nu sitter jag hemma med en kopp kaffe... försökte tigga till mej en hos dej för en stund sen, men där va ingen hemma. (hade jobbat i din närhet idag)
Tuta på dej o B förra veckan en morgon när ni var vid hästarna hos N-A och i morse på B... men ingen reaktion på nån av Er. Kanske ni börjar bli lomhörda, eller ;-))
Ja, rätt hemskt vilka konsekvenser detta vulkanutbrott fått/får... bara att inse att mot naturens krafter är vi människor små!!!
Lycka till me elefanten,
kramisar fr Katrin

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde