Biokväll

Efter att ha varit ut och räfsat gräsmattan det mesta av dagen igår så fick det bli ett biobesök på kvällen. Dagen igår var solig och fin, kanonväder. På kvällen skulle Knutters ha upptaktsmöte och Björn skulle dit. Då tyckte jag att jag kunde lika väl gå på bio som sitta hemma framför tv:n. Jag såg Änglavakt med Michael Nyqvist och Isabella Scorupco. Den handlade om ett par och deras son. Sonen kommer i olycka och har svåra skallskador och hamnar i koma. Läkarna har inget hopp om att pojken ska tillfriskna, skadorna är för stora. Mamman vägrar ge upp (naturligtvis) och plötsligt träffar hon på en fransman (en skyddsängel) som kommit för att hjälpa dem att få sin pojke tillbaka, och pojken vaknar så småningom upp. Jag vet inte vad jag ska tycka om den här filmen egentligen, på ett sätt berörde den mig mycket djupt då jag själv befunnit mig i samma situation. Men slutet, visst det är ju så man vill det ska sluta men man vet också alltför väl att det inte är ofta som utgången blir så här bra. Sevärd: Absolut.
Nu ska jag gå ut ett tag till och fortsätta mitt räfsande sedan ska jag hämta barnbarnen på dagis och fritis. Ska försöka hinna ner en sväng till Jeanette´s butik. Har inte varit där sedan hon fick sina nya stora skyltfönster.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde