Ännu en biokväll

Lördagen började med att A-L kom hit och vi övade lite linedance. Men det gick inget bra för det var helt tomt i huvudet. Sedan åkte vi ut till Troentorp och tittade på hopptävlingar. Hanna 8 år var med och vann!! i sin grupp, så gissa om hon var lycklig och stolt. Det går jättebra för henne nu med ridningen, hon har lärt sig mycket det sista året, tack vare en mycket duktig ledare. Det hela började kl 13 och var inte slut förrän vid 16 då det var prisutdelning. Hem snabbt och byta om och få något i magen och sedan ner till Ö Karup igen. Björn skulle vara barnvakt åt 3 barn och Nette och jag åkte till Ängelholm och såg Flickan från ovan. Vi har båda läst boken och var nu nyfikna på filmen. Den var mycket bra men också väldigt hemsk. Nette tyckte att det var den hemskaste film hon någonsin sett och tankarna gick till lilla Engla som blev mördad för några år sedan. Det är fruktansvärt att det faktiskt finns så många hemska människor som kan göra något så vidrigt mot stackars oskyldiga barn. Det gick mycket tankar i huvudet när vi körde hem vill jag lova. Ett tag under filmens gång undrade jag varför jag utsatte mig för detta, ville nästan bara gå därifrån, men.....
Idag trodde jag att jag skulle varit ute i trädgården men ingen sol och vinden är kall, så det får nog vara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde