Fullt upp

Denna vecka har passerat i flygande fläng. Söndagen fick vi en underbar hjälp av vår granne. Han kom över med sin åkgräsklippare och mossrev vår gräsmatta på några timmar. Vi har själv en liten mossrivare som jag brukar gå över med men då tar det nästan en vecka innan jag är färdig. Detta var ju kanon, tusen tusen tack H. Sent på söndagskvällen bestämde jag mig för att om jag vaknar i tid i morgon så sticker jag till Ullared, sagt och gjort. Jag vaknade tidigt och 6:45 åkte jag iväg. Efter ett par timmar började det faktiskt bli ganska mycket folk, men jag hittade en del bl.a nya köksgardiner, en jacka till mig, jeans till Björn och Skrållan docka till barnbarnet som fyller år i juni + en massa annat. Jag var ganska nöjd och trött när jag körde hemåt vid 14 tiden. På kvällen sålde jag min mors bil så nu har den fått en ny ägare och en bra sådan verkar det som. Tisdag körde jag iväg och lånade hem kläder till min mor, jag tyckte att hon behövde lite nytt och hon var ganska nöjd med flera av plaggen som jag lånat hem. På kvällen var det linedance, näst sista kvällen. Onsdagen var jag nere hos barnbarnen på em och på kvällen var vi bjudna på 65-års kalas. Det var drinkar, tipspromenad och sill i olika former, jansson och köttbullar. Mycket gott och sent blev det, kl blev 01 och jag fick gå hem för jag missa när "taxin" körde hem. Ingen som berätta för mig, men spela roll, jag har bara 1 km hem och det var jättefint väder. Torsdagen kom jag upp i någorlunda tid och 8:30 tvättade och städade jag bilen. Kl 11 skulle vi vara i Våxtorps kyrka på begravning. Min kära moster dog för 1 1/ 2 vecka sedan. På em när jag kom hem sov jag i 3 timmar!!!!. Dagen idag har gått åt till att städa, och det var verkligen behövligt, har bara slarvstädat i flera veckor. Men nu är det gjort, nästan och nu ska jag snart bänka mig framför tv.n för att titta på Så ska det låta. Ha en bra kväll.

Kommentarer

Ulla sa…
Jaaa jissus förstår att du är helt slut. Vila nu ordentligt över helgen...

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde