Så var denna julen över


Åter en jul till ända. Började julaftonsfirandet med att åka till Ö Karups kyrka kl 11 och se barnkören Piggelinarna framföra ett julspel. De var jätteduktiga. Hem igen, åt lite och sedan titta på Kalle Anka. Kl 17 var det åter dags att styra kosan mot Ö K och fira julen där med barnbarnen ( 2 av dem). Och tomten kom i år också. Juldagsmorgon vaknade jag 05 och sedan tog jag en promenad ner till Laholm och gick på julottan. En tradition sedan 9 år tillbaka. Men på em var jag trött och sov bort några timmar. Igår annandagen tog jag en promenad in till mor (40 min) och drack kaffe. Björn kom dit och jag åkte med honom hem fast vid Gröna Hästen fick han släppa av mig och så gick jag hem. Skönt att gå av sig lite av julmaten. På kv var vi in till Halmstad till Björns bror och hjälpte dem att äta upp julmaten. Idag skulle vi inte göra någonting men så ringde Jeanette och undrade om vi inte kunde köra till Ullared idag istället för på tisdag som vi hade bestämt. Sagt och gjort kl 1/2 12 begav vi oss iväg och det var massor av bilar på parkeringen, tydligen flera som fått samma galna idé som vi. I alla fall så var det ingen kö in och det gick ganska bra att ta sig fram. Ut gick också smidigt, flera kassor satt kassörskan bara och vänta på att det skulle komma någon. Och det blir trots allt en hel del handlande fastän man inte skulle köpa ngt speciellt. Magnus och barnen hade aldrig varit i Ullared och Mange var väl inte så imponerad. Sa att det var både första och sista gången, men vi skall nog få honom med nästa år också. Tråkigt nog så är all snö borta nu, men man får väl vara tacksam för att vi i allafall hade en vit jul för en gångs skull.

Kommentarer

Ulla sa…
Jaha nu ser jag var den andra tomten var iår. Undrade just när bara en var i Sorunda.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch