Hemma igen

En glad tjej i pulkabacken
Visst är det vackert med snö, vilken julstämning!




Så var man hemma igen efter några härliga dagar i Knivsta. Resan började inte så bra. Skulle flyga från Halmstad och när vi trodde vi skulle få gå på planet sade de att det var ett tekniskt fel på det och att det skulle åtgärdas och ta minst 1 timme... Som tur var tog det bara 3 kvart och vi var på väg. På Arlanda dristade jag mig till att ta tåget till Knivsta och det klarade jag galant, men....... I Knivsta skulle jag ta bussen till Alsike 16:45, bussen kom, jag hoppade på och frågade om den gick till Alsike?, jo det gjorde den. Men efter 5 min började jag ana ugglor i mossen, vi närmade oss Alsike kyrka och detta stämde inte alls. Jag skulle till Nya Alsike, vilket jag ju inte berättat för chauffören, och han ifrågasatte mig inte. Pratade med honom och det var helt galet, men han sa: det är ju kul att åka buss. Visst, visst, bara det att jag ville få träffa Clara så fort som möjligt. Jag fick åka med in till Uppsala på en tur som tog mig runt på en massa konstiga vägar, tog väl 45 min så var jag vid stationen. Där gick jag över gatan och hoppade på nästa buss som skulle gå samma runda tillbaka till Knivsta, slapp i alla fall betala ny biljett. Tillbaka i Knivsta och då hade bussen till Nya Alsike precis gått så det blev till att vänta 15 min i kylan. Men bussen kom och jag kom med och hamnade rätt och hade bara ngn minuts gångväg så var jag hemma hos Clara och då var kl 18.45. Hade jag tagit rätt buss från början hade jag varit där 17:00. Så kan det bli, men nästa gång hoppas jag att jag vet bättre. Det är lite klurigt för det finns både Gamla och Nya Alsike + Alsike kyrka och de ligger inte så himla nära varandra.
Torsdagen hade Clara och jag helt för oss själva, vi baka pepparkakor, måla naglarna och var ute och åkte pulka i det härliga vädret. Frdagen tog vi bussen och åkte till Ikea, men då var Jessica med, annars vet man inte var vi hamnat.. Söndagen snöade det hela dagen och det var säkert 30 cm snö, snö som låg på träd och buskar och det var sååå vackert. På kvällen var det dags för mig att åka hem igen och allt fungerade perfekt, inga förseningar

Idag har jag och Gustav åkt buss in till Halmstad på em för att han skulle få köpa julklappar till mamma, pappa och syster. Vi hade några riktigt mysiga timmar i Halmstad, julklappsköpen gick snabbt och sedan fikade vi innan det var dags att ta bussen hem igen. I morgon är det Hannas tur att få åka buss in till Halmstad
.
Själv har jag hunnit göra lite julgodis och förbereda lite sill till några sillinläggningar i morgon.



.



Kommentarer

Katrin sa…
Va tufft av dej att ge dej ut i kollektivtrafiken på okända trakter. Vete tusan om jag inte gett upp och ringt efter Taxi... Men du kom fram och fick träffa Clara :-) Kul verkar ni haft tillsammans iaf.
Mysig idé att ta med barnbarnen på julshopping. Tror jag ska anamma detta till nästa år! Brukar va kul att få rå om dom en o en ibland...
Ha en fortsatt God Jul!!
kram Katrin

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch