Måndag




Bilder från Hälsans stig.


Så har ännu en helg försvunnit. I lördags hade vi kanonväder, så det blev till att plocka in pelargonierna för vinterförvaring. Hann även putsa några altanfönster. På kvällen var vi inbjudna till grannarna och fick en jättegod middag (trerätters). Fick soppa gjord på pumpa bl.a, den var jättegod, har aldrig själv vågat mig på att göra något av pumpaköttet, men den var verkligen inte alls dum. Söndag var också kanonfin så på förmiddagen tog jag en promenad. Gick hälsans stig 6 km + 2 km till. Saknade min trogna promenadkompis Molly! Det var helt underbart väder och pricken över i-et var när jag kom hem och middagen var färdig!!!!!! Hade tagit upp sill ur frysen så det blev stekt sill och potatismos, jätegott!! På em hämtade jag mor och vi körde till kyrkogården, min mormors födelsedag. Björn var hos hästarna med hela fam Bertilsson, sedan sammanstrålade vi alla till en fika här hemma. Idag har jag putsat resten av altanfönsterna + fönsterna i köket och fick även för mig att städa lite lådor och skåp. Ibland får man till det!



Kommentarer

Katrin sa…
Hejsan, ni verkar ha haft en riktigt mystillvaro hos Jessica, med tid för både Clara o "utlandsäventyr". Tur att du inte fick för dej att ta med snön hem, vill inte ha den... än!!
Var går den "Hälsans stig"?? Ser ut att va fint där. Vi kanske kan ta en prommis tillsammans en dag, nu när jag har blivit så rik på TID!
Ha d gott, kram Katrin

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch