Regnpromenad

I em och ikväll har det kommit riktiga regnskurar. Inatt fick vi 21 mm och nu hade det kommit ytterligare 17. Låg och slötittade på tv i soffan, men så vid 21 kom solen fram och jag beslöt att ta en promenad med Molly. Men vi hade inte gått mer än 50 m då det börja regna lite smått, men vi fortsatte och det gjorde regnet också. I alla fall, det blev en promenad på 25 min och mina jeans var genomblöta, som tur var hade jag tagit regnjacka. Det är faktiskt skönt ändå när man väl kommit ut. Och precis när vi var hemma igen så sluta det regna.
På fm var vi bjudna på födelsefrukost. Tvillingarna M och M fyller år idag.
Igårkväll var jag på tjejträff (eller mera tantträff). Vi var 3 fd grannar som träffades ute i Mellbystrand hos G. Hon bjöd på jättegod grönpepparkyckling. Kvällen gick fort, vi hade massor att prata om, det är några år sedan vi träffades så här, och det var mycket trevligt.
Ikväll börja torsdagskvällarna i Laholm, med sång och musik och olika små jippon. Men man känner inte för att gå ner när regnet hela tiden hänger i luften, lite synd för det är ganska trevligt om det är mycket folk. Nu ska i alla fall jag gå och lägga mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde