Tillbaka på bloggen

Molly fick besök av en främmande orädd katt.

6 juni. Nationaldagen.


Glad tjej ute på sin "stora" cykel.

Jag skulle plocka upp handduken från golvet, men.......under den låg nalle och sov. Förlåt Nalle om jag väckte dig.
Sommarfest på dagis!!!! Barnen hade kul i alla fall.

Födelsetårtan Här går det undan
Nu är datorn tillbaka och fixad, tack vare en duktig svärson. Ska försöka skärpa till mig nu och istället be om råd i tid innan jag krånglar till det igen. I alla fall så har livet gått vidare trots allt, men jag måste medge att jag saknat datorn, men har å andra sidan fått tid till att läsa böcker och en hel del annat. Förra söndagen startade jag 1/2 7 på min väg till Alsike. Denna gång fick jag sällskap av U-B som följde med för att hälsa på sitt första lilla barnbarn Lykke 2 veckor gammal. Jag släppte av henne på Lilla Essingeön. Vid 2 tiden var jag framme i Alsike och vid 3 kom Björn som körde mc upp. Det var en helt underbar dag, rena sommaren och måndagen var likadan. Tisdagen fyllde Clara 3 men i år kunde vi inte sitta ute och äta, det småregna och blåste. Vi gav henne en tvåhjuling med stödhjul, så det blev en hel del cyklande för henne och promenerande för mig o Molly. På onsdagen begav sig Björn hemåt och jag stannade kvar. I morsdagspresent fick jag prova på floating på torsdagsförm. Fick krypa in i en tank med lock innehållande varmt salt vatten. Det var bara att krypa i och stänga locket, sedan låg man där och flöt i 40 min och kopplade av. Jag somnade t.o.m mot slutet. Det var en behaglig upplevelse. På em skulle Jessica o jag till dagis på sommarfest med picknick, de firade 1-år. Men naturligtvis så regnade det så vi fick ha picknicken inomhus och sedan fick vi gå ut och lyssna på barnen som sjöng. Regnet tog ju lite udden av det hela, tyvärr, men vädrets makter rår man inte på. Fredagen tog vi buss och tåg till Storvreta och njöt av en jättegod middag hos A-C o Kjell. Nationaldagen åkte vi till något som hette Husabymarken, medeltida tema och lite marknad. Uppehållsväder och solen tittade fram, sedan tog vi en sväng till Ikea. Ombyggt och är nu Sveriges största Ikea, och det var verkligen stort. Lördagkvällen blev det Sushi och senare Panacotta mmmmm. På Tv var det fotboll, Sverige mot Danmark, men Jessica, jag, Clara och Molly tog en promenad på ca 1 timme istället. Och vi missade inget för Sverige förlorade. Sedan var det söndag igen och efter middag så styrde jag o Molly kosan mot Laholm. Väldigt vad en vecka går fort, men det var jätteroligt att få träffa den lilla trollungen och nu dröjer det inte allt för länge tills de kommer ner på semestern.



































Kommentarer

Ulla sa…
Skönt att ha dej tillbaka här, och tack för fikan ikväll...

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde