Värmebölja

Kan inte få fotona placerade som jag vill så nu ger jag upp. Här är i alla fall ett helt hav av vallmo.Trolleholms slott
Den första stjärngästen har nu anlänt

Böljande veteåker
Trevlig fikastund vid

Ringsjön




Veckan som gick försvann i ett nafs. Må, Ti, Ons jobba jag från 10-18 och på kvällarna var fötterna otroligt trötta, värmen gör sitt också. Torsdag rensade jag rabatter och klippte gräset på kvällen. Fre hämtade vi barnbarnen på fritids och dagis och följde med Hanna till simskolan, hon skulle simma klädsim 250 m bröst-sim och 50 m ryggsim, livräddning och lite annat. Det gick galant, hon var jätteduktig

Duktig 7-årig tjej

Lördag kväll var vi på 50-årsfest med musik och dans och mycket god mat, tårtan var ljuvlig. Söndag bestämde vi med grannen att vi skulle ut på hojen i det fina vädret. Sagt och gjort, packa en liten matsäck och så bar det iväg vid 12 tiden på småvägar ner till Ringsjön. Därefter åkte vi andra vägar hemåt bl.a Svalöv, Tågarp , Ängelholm. Här stannade vi och köpte mat för nu var vi hungriga kl var 19. Tur man har snälla grannar med sig för vi hade glömt plånboken hemma och det hade inte varit roligt att bara få sitta och titta på. 20:30 var vi hemma igen och hade då kört 25 mil på vägar med en underbar natur. Och inte nog med det, grannen avslutade det hela med att bjuda på kvällskaffe på altanen.Idag blev det för mig att jobba igen 10-18, i en alls inget behaglig värme, det var så fruktansvärt varmt i butiken, tur att jag fick med mig bordsfläkten hemifrån. Den fläktade i alla fall något om man höll sig i närheten av den. Nu är det nog hög tid att lägga sig för det blir ytterligare en jobbdag i morgon 10-18.










.
















Kommentarer

Ulla sa…
TACK själva , det var en helt underbar dag. Tycker jag känner igen stjärnan, vem är det????
Det kan inte vara Tommy Körberg väl????

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde