Uppsala, Knivsta


Födelsedagskalas




Precis ätit lunch i Gränby



Tiden rusar iväg. Förra onsdagen körde vi till Knivsta, Jessica fyllde år och vi skulle hämta Clara på dagis. Strax före 15 var vi till dagiset, alla barn var ute och lekte, öppnade grinden och där bara 20 m ifrån oss satt den lilla hönan på en trehjuling. Hon tittade och tittade (det har gått 2 mån sedan vi sågs) men när jag gick emot henne och sa hej så klev hon av cykeln och upp i min famn. Hon sa ingenting men la kinden mot min kind och dååå, man bara smälter, ett hallelujah moment som Kishti bruka säga i Idol. Jag skulle bära henne hela vägen hem och hon sa ingenting, bara mös. Men när vi kom hem så satt ju Molly i bilen och då börja hon prata. Vi gick in i huset och satte på kaffe och åt födelsedagstårta, utan Jessica, och bara myste. När Jessica kom hem från jobbet blev det kaffe och tårta igen, och Clara sa: mormor inte åka hem. På fredagkvällen firade Jessica sin födelsedag. Lördagen på em åkte Kjell och Björn till Sthlm och Globen för att titta på elithockey, det gillade Björn. Jag, Jessica, Clara och farmor åkte in till Uppsala och gick på bio och såg Mamma Mu. Köpte popcorn och dricka och Clara satt helt stilla och njöt av popcornen och filmen helt tiden. På kvällen åkte Jessica till Uppsala igen för att titta på Björn Gustafsson o Måns Möller med två tjejkompisar, föreställningen började inte förrän 22:30, och då kunde vi andra nästan gå och lägga oss. På söndags em körde Björn o Mattias iväg för att leta svamp, och de hittade en hel del trattkantareller. Vid 14 tiden åkte vi till Dalby för att hälsa på Carolina som flyttat till en ny lägenhet på en bondgård ute på landet. Åh vad fint hon bodde, hade en sjö strax utanför och en jättefin liten lägenhet. Visserligen en bit att köra när hon ska till jobbet men vad gör väl det när hon nu tycker att hon har hittat "hem". Carolina bjöd på kaffe och hembakta gammeldags kakor, åhhh vad gott det var. Hennes bror Patrik och hans 3 små flickor kom också dit. På kvällen gjorde vi crepes med kantarell stuvning, det var inte alls dumt. Måndag morgon var det så dags för oss att köra hemåt och Clara gick till dagis. Längtar redan efter henne. Här hemma har jag i alla fall fått måla spröjsarna till fönsterna färdiga, sista målningen idag. Klippt gräset (för sista gången???) och plockat ner studsmattan. Nu ska jag fixa lite middag till mig och sedan köra in till mor ett tag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch