Ny vecka

Igår fm tog Björn med sig Molly och körde för att leta svamp, och han kom hem med en hel del trattisar. Efter middagen, skulle köra min mor till en bekant i Skummeslöv, och passade själv på att köra och se om Katrin var hemma. Vi bodde ju grannar i många år och bor inte särskilt långt ifrån varandra nu heller, men det blir aldrig av. I alla fall så åkte jag dit och hon stod ute och hängde tvätt och undrade nog: vem sjutton kommer nu? Hon hade precis satt på kaffet så det passade ju väldigt bra och vi hade en riktigt trevlig pratstund, tror det var minst ett år sedan vi satt ner och pratade. Jesper och hans söta lilla tjej Tilde kom och det var kul att få träffa dem också.
Idag har jag rensat bland en massa papper, pärmar och lådor och försökt sortera ut gammalt och slänga. Men vad svårt det är att slänga och vilken förskräcklig röra man kan ställa till, papper överallt i olika högar. Skönt när det blir gjort i alla fall. Nu får det bli sängen så man kan fortsätta imorgon.

Kommentarer

Anonym sa…
Hallo Bodil!
Även jag tyckte det var på tiden att vi "prata av oss lite", mycket trevligt infall att ta en liten tur ut till mej.
Läste ikapp lite här i din blogg och fick nog ett litet leende på läpparna när jag såg bilder på Hanna på hästryggen. Kan tänka mej att det såg ut ungefär så när jag själv knalla omkring med vår lilla Cesar och mina ungar på hans rygg för många år sen... En härlig tid att minnas o glädjas åt nu!!
Ska ta med mej Chevy o ge mej ut i skogen en stund nu, det blåser lite väl mycket här på slätten.
Vi hörs snart igen, kram Katrin

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch