Var är solen???



Idag skulle det varit sol i alla fall på em, men den lyser med sin frånvaro, kanske till kvällen?? Ikväll ska vi och Margit o Roy åka till Boarp i Båstad och titta på "Bonne söker kärring", en fars med bl.a Lasse Lindqvist och Gunnel "Bialitt". Den har fått fin kritik så det ska bli roligt att se den.

Kusinerna: Hanna 6, Clara 2 och Gustav 3

I måndagskväll firade vi Mattias som egentligen inte fyllde år förrän på tisdagen, men då skulle Jeanette med fam. åka till Öland på tältsemester. Vi grillade och hade hasselbackspotatis och sallad till. Efteråt kaffe och kladdkaka.
Igår åkte vi med Clara till min kusin Bosse för att titta på alla hans djur: hästar, kalvar, tjurar, getter, grisar och små kultingar. Clara gillade nog grisarna bäst för hon ville in till dem två gånger för att titta.

Clara vågade röra lilla grisen

Tryggt att vara i mammas famn, ifall traktorn börjar köra

Ser ut som om mamma gris ler åt oss

Idag har jag börjat med ett försök att sy en klänning som Clara skall ha på bröllopet. Har provsytt den i lakan först och nu verkar det som jag får den till att passa henne. Hade det inte varit en enkel modell hade jag aldrig vågat mig på det. Blir spännande att se resultatet, bara vi slipper ge oss ut och jaga klänning i affärerna, man vet ju aldrig, jag är ingen van sömmerska.

Kommentarer

Ulla sa…
Tur att vi kan följa vad som händer oss på nätet när vi inte hinner träffas ;). Bor ju så långt ifrån varandra. Ser fram emot att se resultatet av klänningen, Det fixar du galant...

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch