Hektisk helg

Denna helg har det varit mycket. Började med fredagen, på em var jag iväg och köpte en del plantor och hann även plantera och klippa gräset. På kvällen var det iväg ner till Lena som fyllde år, och där åt vi god mat och tårta. Lördagen blev det städning för min del och 16.30 tog vi cyklarna och begav oss till Wrångarp för att äta sparrisbuffé. Väldigt populärt här nere och man måste beställa bord i god tid för att få något. Första gången som vi var där och åt och det var mycket mycket gott. Mycket god plockmat. Hade ätit färdigt vid 21.30 och cyklade hemåt. Då var jag så mätt och så trött, och kallt var det, ville bara komma hem snabbt och få sova. Slockna direkt. Söndag var Björns födelsedag så då fanns det också en del att pyssla med. Var iväg och handla och förberedde maten som vi skulle ha vid 17 tiden. Jag hade varm smörgåstårta med svamp, purjolök, bacon och creme fraiché gjord på hönökakor. Sedan gjorde jag rabarbepaj till kaffet. Då gästerna åkt hem vid 22 och jag plockat undan så var jag ganska så trött igen och somna på direkten. I morse var det till att pallra sig upp och ut på våran morgonpromenad, lite kyligt med detsamma, termometern hade varit nere på nollan, men solen värmde och det var så skönt. Sedan soligt hela förmiddagen men efter middag började det regna lite smått och har fortsatt hela eftermiddagen, blev nästan lite råkallt inomhus, så jag tände en brasa. Skönt att det kom lite regn för det behövs. Lika bra att gå och lägga sig nu så man kommer upp i morgon också annars plingar U på dörren.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch