Gå gå gå

Igår blev det verkligen promenerande. Först morgonpr. i ett ljuvligt väder och vid L Tjärby sjö fick jag höra Göken, (västergök är bästergök), härligt, tror inte jag hört den på några år. Sedan var det trädg.arbete och efter middag hämtade jag Hanna o Gustav på dagis.
På kvällen körde vi ner till Lennart o Linda i Floalt, för Björn o Lennart skulle roa sig med att göra leverpastej. Jag o Linda o Molly lämnade dem åt sitt öde och tog en rask promenad på 1 1/2 tim i ett härligt kvällsväder. När vi återvände var de klara med pastejen och hade diskat färdigt. Det enda vi gjorde var att tillsätta lite mera salt. Nu har jag bakat en form i ugnen och det ska bli spännande och smaka resultatet (brukar bli bra men man vet ju aldrig) Björn börjar bli riktigt händig i köket.... han gör pressyltan till jul och nu även leverpastej. Måtte det fortsätta så här.
I morse var det bara att palla sig ur sängen och upp på en ny morgonpr. men jag ska säga att det kändes i benen de var lite trötta. Rensat lite i trädgården igen, men det är nästan för varmt 19 grader i skuggan och 26 i solen, man skulle egentligen åka till stranden istället. Men det får bli en sväng in till mor istället och så en runda med gräsklipparen. Det är ju Pingstafton i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch