Eurovision song contest funderingar

I går kväll var vi på fest i Ragnars Lada, god mat (kassler, nypotatis och svampsås), och mycket dans till Wåxbos. Med andra ord en mycket trevlig kväll. Därav fick jag inte sett schlagerfestivalen, men på natten fick vi av orkestern uppfattningen att Sverige vunnit, vad besviken jag blev då jag kolla text tv och vi hamnat på 18 plats!!!!!
Nu har jag precis tittat på repetitionen, och visst fanns där många konkurrenter. Jag gillade Norges, Danmarks, Frankrikes, Islands och Ukrainas bl.a. Lite kul var också Bosniens, Spaniens, Lettlands och Kroatiens att titta på i alla fall. Ryssland tog ju hem segern, inte dum den heller men jag tycker verkligen att Charlotte borde hamnat bland de 10 bästa, det hade hon verkligen varit värd. Av Ukrainas och Sveriges bidra så tyckte jag Ukrainas var klart bäst. Funderade också på att vi är lite konstiga. Förut har vi gnällt över att östländerna röstat på varandra, nu tyckte vi att de nordiska länderna borde ställt upp för varandra, hallå, hur ska vi ha det???? Ha en fortsatt bra mors dag för det ska jag, ska laga middag, borde vara lag på att alla mammor skulle slippa laga någon mat denna dag tycker jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch