24 maj

På min promenad häromkvällen passerade jag de här fina lupinerna. De blommar nu över allt i alla möjliga färger, det är så fint ute i naturen nu.

När jag sedan är nästan hemmavid passerar jag hästhagar och då  hade det här lilla fölet kommit till världen. Inte många dagar gammal.

Nu har vi haft några riktigt varma dagar, termometern har visat 28 grader och det har varit olidligt varmt (tycker jag i alla fall). Det började i onsdags och efter middag körde jag ut till stranden och satte mig. Där var behagligt för det var mer soldis, inte sol från klarblå himmel. Ett tag hade jag funderingar på att ta ett snabbt dopp, men.....det blev bara funderingar. Var nog rätt kallt ännu, jag doppade fötterna i alla fall.  Torsdags höll jag mig mestadels inomhus. Orkade ingenting, var jättetrött. Fredagen var också lika varm men då hade vi bestämt oss för att köra på matmässa i Skåne, Brösarp. Det blåste en del så det var faktiskt ganska skönt.

Nu tycker Björn vi har gått här länge nog och styr med raska steg mot utgången. Vi var i alla fall inte hungriga när vi gick därifrån för det bjöds på småtugg lite överallt.

På väg till bilen passerade vi dessa fina små fågelholkar. Den lilla lilla var till humlor.
Väl hemma igen var det till att öppna upp alla dörrar, för det var olidligt varmt inne. 23:00 gick jag ut och satte mig på soffan med en kopp kaffe, det var 19 grader varmt och nu var det fantastiskt skönt. Fåglarna sjöng för fullt och jag bara njöt. Idag har vi varit på kyrkogården och planterat   samt satt varsin bukett till mor och svärmor. I morgon är det mors dag. Dagen idag har det varit mulet. I natt fick vi lite regn men nu ikväll skiner solen igen och det är väldigt skönt, 19 grader mot 28 igår. Och jag fortsätter så sakteliga med mitt lilla projekt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde