20 maj

FÄRDIG!! Den blev färdig till slut, min duk. Det tog bara 45 år!! Jag fick den av min mor i födelsepresent och sydde nästan hälften, sedan var det stopp ett antal år. Äntligen kom den fram ur garderoben efter jul och detta är resultatet. Synd bara att jag inte hann få den färdig så min mor fick se den. Nu har jag ett nytt projekt på gång, men vad kan jag inte berätta ännu. Pilligt är det i alla fall. Berättar om några veckor vad det är och hur det blev. Blir kanske katastrof.

I lördags em var jag in till äldreboendet där min mor bodde och hälsade på. Det var verkligen roligt och de boende som kände igen mig blev så glada av att se mig igen. Efter fikat blev det kortspel någon timma och när jag skulle gå hem sa de åt mig att snart komma igen. Det förgyllde verkligen min dag.
När jag kom hem hade S och N varit inom och undrat om vi skulle ta en cykeltur på kvällen för det var så fint väder. Vi packade väskorna med gasolkök och korv och bröd och cyklade ut till Snapparp. Detta gasolkök har flitigt använts, tack Jessica med familj som gav oss detta. Lätt  att ta med sig och så mysigt att sitta någonstans och bara njuta av en fin kväll och äta korv med bröd. Så enkelt men ändå så himla trevligt. Det gick bra för Bj också att cykla både dit och hem. Sammanlagt 18 km. och nu har vi elcyklar alla fyra så det går som en dans!
Idag den 20 maj är min fars födelsedag, han skulle fyllt 94 år men gick bort alldeles för tidigt, bara 64 år gammal. 30 år sedan, var har de åren blivit av???
Nu ska jag snart gå ut i det vackra vädret, solen skiner och det blåser ingenting, härligt.

Kommentarer

jessica sa…
Härligt med lite skönt väder. Lättare att ta sig ut och ha det bra :-)
Jisses vilket jobb med duken och lycka till med nästa projekt.
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde