11 maj

Ibland överträffar man sig själv. Har länge gått och dragit på att sätta igång och städa förråd och garage. Näst intill omöjligt ta sig fram utan att snubbla och bryta benen.
I fredags kom jag igång med förrådet, rensade ut och sorterade i lådor sådant som jag nog kan lämna till loppis. Har ju saker stående från min mors hus och lägenheten. Igår blev det garagets tur, bara halva i och för sig men i alla fall. Och..... vad rymligt det blev när saker blev satta åt sidan och upp på hyllor!, så nöjd var jag när det var gjort att jag bara fortsatte av bara farten. Klippte gräset på ena gräsmattan, Urban (robotgräsklipparen!!) har inte orkat med riktigt. Gräset har fått gödning och växte för fort så jag fick ge honom en hjälpande hand. Och vad glad han blev ;-)!, en kvart efter jag klippt färdigt gick han över och började klippa. Inte något gräs att klippa för hans del, men jag tror han skulle kolla så jag gjort det ordentligt och inte missat något. Idag söndag och i morgon måndag är han ledig!
Sedan planterade jag några plantor som jag fått och så upptäckte jag att där var en fläck utmed kanten på gräsmattan som behövde gräs, och då sådde jag i det. Så himla nöjd jag var över mig själv.
Nu kan man ju undra vad Bj gjorde??, han låg på soffan!!.....Nej det gjorde han inte alls, men han kom hem med ett lass ved som skulle lastas av och efter några timmar hade han ont i ryggen och fick sluta.
Kvällen gick till att titta på Eurovisionsschlagern och det gick ju bra för Sanna, tredje plats är verkligen inte fy skam. Mina favoriter var Nederländerna och Danmark.
I naturen växer det så det knakar, ömsom regn och ömsom sol och värme, man kan nästan se hur det växer. Igår var en jättefin dag, inte mycket blåst och en del sol. Idag är det lite regnskurar och så emellan tittar solen fram.

Kommentarer

Ulla sa…
Se där ja, hjälpte att du såg min röra :)

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch