Tandläkarbesök

Idag blev det ett besök hos tandläkaren. För ett år sedan gick min tandläkare i pension och jag fick en annan tilldelad mig. Det blev en kvinna och både hon och tandsköterskan är kanon, jag är helnöjd, de är så himla trevliga. Fick ett litet provisoriskt "plåster" över det som fanns kvar av min tand och skall så småningom få en krona istället.
På vägen in till Halmstad fick jag ett telefonsamtal av Björn att de ringt från securitas att larmet gått i huset. De hade sett någon gå i garaget??? Jag larmade ju inte på förrän jag kommit ut med bilen och garageporten gått ner!!!! Förmodligen har jag larmat på av misstag när jag hade fjärren i handen. När jag så kom hem larmade jag av innan jag körde upp porten för jag visst ju inte om larmet var på eller av längre. Och....när jag kom in hade larmet gått på och de ringde från securitas igen.  Det var bara att berätta som det var och så var det fixat, men jag fattar inte vad som hände. Är det mig eller fjärren som det är strul med??, antagligen jag.
Idag skiner solen men det blåser riktigt mycket så det är inget väder att vara ute och jobba i. Tänkte börja räfsa över gräsmattorna men det får vänta tills det slutar blåsa.

Kommentarer

Ulla sa…
Skönt att det ordna sej för tanden. Och vilken tur att det inte det hände något sånt för mej med larmet. Då har jag nog fått sätta igång en extra tvättmaskin :))))

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch