En tand mindre

Jag brukar nästan aldrig äta kolor. Men Björn hade köpt en påse när han var i Tyskland för ett tag sedan och i går eftermiddag gick jag förbi den här påsen. Riesling kolor och jag tycker de är fruktansvärt goda så jag var bara tvungen att ta en och så.....bara en till. Den sista skulle jag struntat i för när jag börjat tugga på den så kände jag något hårt, neeeeeej! Men joo det var en halv tand som lossnade, så fruktansvärt irriterande. Jag ska aldrig mer äta kolor. Nu blir det till att ringa tandläkaren på måndag.

Satte upp svarta tavellister, men efter ett tag tyckte jag det såg så dyster ut så jag bytte mot vita. Har jag gjort rätt eller fel??  Björn tycker det ska vara de svarta men jag tycker det ska vara de vita. Någon som kan tycka till, vit eller svart???



 I torsdag för en vecka sedan körde vi till Uppsala för att få träffa barnbarnen. När vi körde härifrån på morgonen hade vi fått 5 cm snö och jag tänkte att nu har vi säkert snö framför oss hela vägen, men i Jönköping slutade det. Skönt för annars hade det väl tagit hela dagen för oss att komma upp. Nu var vi framme så vi kunde hämta Clara på dagis, vilket alltid är lika mysigt och hon hade frågat flera gånger hur lång tid det var kvar tills vi skulle hämta henne. Agnes 1 år har precis börjat gå och hon tultade på ganska bra.
Fredagskvällen skulle Clara till simskola och jag följde med för att titta och även bada lite (jag är en badkruka när det gäller simbassänger). Clara simmade både bröstsim, ryggsim och crawlade, duktigt, hon är bara 5 1/2.
Lördagen åkte vi ner mot Sthlm och hälsade på Mattias syster (kommer inte på vad det heter där de bor)
Trevligt att träffa dem och få se deras fina hus. Kvällen åkte Björn och jag till Mattias föräldrar och åt god mat och hade trevligt. J, M och barnen var hos bekanta.

Söndagen bjöd på strålande sol och vi (Jessica) packade fikakorg och åkte iväg en mil utanför Uppsala till en fin plats. Jag har varit där en gång tidigare för flera år sedan men kan inte komma ihåg vad denna platsen heller heter. Fint var där i alla fall, lite geggigt men Clara och hennes kompis gillade det, härligt att klafsa runt i.
M och J hade stormkök med sig och stekte korv. Tänk att korv med bröd smakar så mycket bättre ute.
                                                                             
                                                                             
                           Väntar Björn på att korvarna ska bli färdiga? Jo det gjorde vi alla för vi blev ganska hungriga när vi kände doften från stekpannan.


Agnes trivdes också i det fina vädret.



Sedan var det plötsligt måndag och vi skulle åka hemåt igen. Åter en solig dag och vi var hemma innan det började mörkna.
Därefter har vi här haft ett par härliga vårdagar, solsken och lärkan drillar, kan det bli mycket bättre? I dag är det i och för sig mulet och grått men det är så skönt att veta att våren ligger framför en.

Kommentarer

Ulla sa…
Nu blev det jobbigt... Jag tycker båda på sett och vis. Dom svarta ger mer helhet, men som sagt dystert. Dom vita lyser upp men försvinner liksom. Måste komma och se det IRL.
Anonym sa…
Systern bor i Vallentuna och fikat åt vi upp vid Ulva kvarn :-)
Clara röstar på vita tavellister medan jag och Mattias röstar på svarta.
Ha det gott /Jessica

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch