Fick lust att gå på julkonsert, men hade sett i tidningen att den med Christer Sjögren var slutsåld på kvällen. De hade satt in en extra föreställning på em men ville helst gå på kvällen. I alla fall så satte jag mig ner och kollade och ibland ska man ha tur, det fanns 4 platser lediga på rad 12!! Där bestämde jag mig för två med en gång och i onsdagskväll bänkade vi oss på teatern. Med på konserten var Pernilla Wahlgren och Gunhild Carling. Den var verkligen jättebra och allra bäst var Gunhild, hur många instrument kan hon spela egentligen?? Denna kvällen spelade hon bl.a saxofon, trombon, trumpet, munspel, blockflöjt, harpa och även säckpipa, säkert något till som jag inte kommer ihåg. Hon var verkligen helt otrolig, och en mycket trevlig kväll blev det.
I torsdags var det full fart här i köket O och B gjorde sin årliga pressylta men hade lite problem med att få det kokt så det drog ut på tiden, men någon slags pressylta blev det i alla fall. Och igår kokade han grönkålen.
För två år sedan köpte jag en bock som var klädd med granris, förra året hade jag tänkt försöka klä den själv men vågade mig inte på det så den fick stå kvar i garaget. I år tog jag tag i det och det blev en ganska fin bock klädd i granris, var inte så svårt som jag trodde. Men i gårkväll fick jag ta in den för nu har det börjat blåsa en hel del igen och jag ville inte att den skulle flyga iväg. I förmiddag blev det en promenad för mig och när jag kommit halvvägs på en 50 minuters promenad vände jag mig om och såg hur svart himlen var. Strax var det över mig och det började hagla, blåsa och regna, men det gör ju inte så mycket när man ändå skall hem och det var + 4 grader varmt ute. Det var skönt i alla fall. I morgon blir det en sväng till tandläkaren,  det har gått av en vägg med emalj på en kindtand, inget roligt alls men det är bara att gilla läget.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars