Julförberedelser

 I år blev i alla fall bocken klädd. Förra året fick det vara för jag vågade mig inte på det men i fredags kom jag igång. Jag är faktiskt nöjd med den, så nu står han så fint och vaktar framför trappan.
 Satte in ris i min stora lykta och lite ljus i det. Blev faktiskt riktigt bra.
I tisdags gav jag mig på att göra struvor. Fick recept av grannen som funkade jättebra, struvorna lossnade fint. 
I måndags skulle jag till tandläkaren, har fått en ny eftersom min förra gått i pension. Var lite spänd på vem jag nu skulle få, visste bara att det var en kvinna. Jag blev helnöjd, hon var både trevlig och bra, skönt. Det hade gått av bitar av emalj på två tänder och jag hade ett mindre hål, så jag tänkte att det lär ju bli ett par gånger att köra. Men hon gjorde allt färdigt, och då känns det så himla bra när man åker därifrån.
I onsdags kväll var jag i kyrkan och lyssnade på julkonsert med kvinnlig kör som heter WiPå kören. De har funnits i ganska många år och när de ger sina konserter före jul så är det som regel fullsatt i kyrkan. De sjunger väldigt vackert och stämningsfullt. Samma kväll upptäckte jag att vi har ju en riktigt ung präst i Laholm, han kan väl vara runt 30 och hade ett mycket trevligt sätt. Kanske det kan bli mer folk i kyrkan vissa söndagar??
Idag har det blivit ett bullbak och deg till bondkakor som ligger och vilar i kylen, kanske dags att ta hand om dem nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars