Det har hänt en del sedan sist. Tomten kom i år också, vilken tur, då hade alla varit snälla.
 En liten söt tomteflicka har vi också haft.
 Och snö..............
Det blev i alla fall till en snögubbe och en snölykta. Lyktan var bara halv dagen efter men  snögubben klarade sig några dagar.
Den 16 dec fick vi ner Jessica, Clara och Agnes. 09:15 landade de med flyget i Ängelholm. Vi hade en ganska lugn vecka, alla 3 var jätteförkylda. Men onsdagen den 21 körde Jessica, Agnes och jag till Ullared. Clara och morfar stannade hemma och åkte till skogen och högg en söt liten gran till Clara. I Ullared var inte allt för mycket folk, lätt att komma fram, man behövde inte trängas. På hemvägen kände jag att nu var det nog dags för mig att åka på förkylningen. Jag var lite förkyld men trodde jag kanske skulle klara mig, men nej. Björn hade också varit förkyld i mer än en vecka och åkte också på urinvägsinfektion. Nästa dag var jag riktigt förkyld och det satte sig på stämbanden. Fast det viktigaste var i alla fall att barnen blev av med det mesta av sin förkylning innan julafton.
Julafton kom och för barnen var det spännande. Till Kalle Anka var vi samlade alla, Nette med familj och min mor, hoppas bara inte hon åker på förkylning. Hon fick avgöra själv om hon ville komma och det ville hon absolut.
Och efter Kalle Anka och det hade blivit mörkt ute så uppenbarade sig ett lyktsken ute i trädgården och vem var det......om inte självaste tomten. Lyckan var total.
Någon vit jul blev det inte i år för snön hann försvinna igen, men vi är vana vid gröna jular här nere. Vi får glädjas åt de två fantastiska vintrar rikligt med snö som vi haft. Man kan inte få allt. God fortsättning på julen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars