Äntligen varmt och sol!!!

En vanlig enkel gräddtårta med jordgubbsmousse och vaniljkräm och många gubbar ovanpå. Tyckte det passa perfekt en sådan här solig och fin dag.

Idag är det min mors födelsedag och jag har gjort tårta och smörgåstårta till henne. Hoppas nu bara att de smakar bra också. Smörgåstårtan har jag ätit inne hos grannen och den var supergod men det är ju inget som säger att den är god nu när jag gjort den, men..... det är bara att hoppas.



Detta fina armband fick jag i morsdagspresent av mina älskade döttrar. Tycker det är jättefint och blev superglad. Förmodar att det kommer från Nette´s butik i Båstad, Butik´n. Tusen tack!!! Har varit utan dator en vecka. Förra söndagen åskade det här men jag tyckte att det försvann efter en stund och lät som det var långt borta så jag drog inte ut några kontakter... Helt plötsligt bara blixtra och small det som f... och knäppte i kontakterna. Vad hände?, jo tv.n där uppe la av, fick ingen bild och datorn gick inte att komma ut på nätet med. Dagen efter satt jag och krångla med tv.n och rätt vad det var så fick jag bild och den fungerade igen. Men datorn ville inte alls, modemet hade pajat. Efter samtal med Mattias så ringde jag Glocalnet och de skickade mig ett nytt modem. Kopplade in det men kom ändå inte ut på nätet, då visade det sig att routern också hade gått sönder. Efter nytt samtal med Mattias och han berättade och letade upp var jag kunde köpa ett så gjorde jag så och lyckades koppla in det, tog lite tid men till sist hade jag fixat det så nu är jag med ett tag igen. Jisses vad jag var irriterad första dagen, måndagen, hade ju för sjutton abstinensbesvär för att jag inte kunde använda datorn, det är ju bara inte klokt....Men sedan jag bara beställt modemet så var det lugnt för då visste jag att det fixar sig snart, hur beroende är man egentligen????

från det ena till det andra. I torsdags åkte vi och goda vänner på en dagstur neråt Skåne. Vi styrde kosan mot sjön Immeln för att ta en båttur på sjön. Detta tänkte vi göra för några år sedan men då visade det sig att just den dagen vi var där var den dagen på hela veckan som båten inte gick. I år skulle båten gått men det var inget folk där och därför var den inställd, hade gått på onsdagen med 30 pers. Ja det var inget att göra åt utan då körde vi mot Simrishamn och Kivik, var på musteriet och inhandlade lite god must i olika sorter. Vädret var i alla fall bra och det är väldigt vackert nere på Österlen och utmed kusten.

En kaffepaus på förmiddagen fick intagas stående för vi hittade ingen plats med bord. Jo en plats hittade vi men den var redan full med en busslast pensionärer.

Här ligger båten som vi trodde vi skulle fått en tur med, men den ville inte den dagen, kanske tredje gången gillt om vi vågar testa något annat år. Björn och Roy ser i alla fall lika glada ut för det.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars