Fönsterputs o gardinbyte

Idag har solen lyst från en klarblå himmel, riktigt, riktigt kanonväder och runt 0 grader. Plötsligt fick jag inspiration till att putsa köksfönsterna och samtidigt passa på och byta gardiner. Genast känns det lite närmare våren. fast vad flög i mig egentligen, inte likt mig att börja städa bort julen redan. Jag som alltid har tyckt att det ska man inte göra förrän efter Knut dagen, ja,ja. Men det var bara lite i köket resten får vara och alla ljusstakar och gran får vara framme ett bra tag till. Fick en underbar tulpanbukett av våra vänner i onsdags kväll. Det är så roligt med de första tulpanerna.
Och vintern håller i sig här nere också. I går morse snöade det och vi fick säkert minst 5 cm snö. Detta är verkligen vinter och det är ju så här det ska vara, jag gillar det verkligen.

Sedan kan man tända en brasa och bara njuta av livet. Och ikväll börjar Let´s dance och det måste ju ses.



Kommentarer

Ulla sa…
VAAA, Bodil!!! Städat bort redan vad är detta??? Jag har suttit i soffan sen 18.00 och väntat på Let´s Dance (fick bara springa ifrån en runda och kolla din blogg).
Ha,ha,bara köket skrev jag ju!!!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch