Bilstrejk

Igår var ingen direkt turdag för mig. Körde in till mor på em gick och handlade för henne och åkte sedan hem. När jag kommit hem saknade jag min plånbok, hittar den inte någonstans och får lite panikkänsla. Åkte in till mor igen för jag trodde att ,jag kanske lagt den vid spisen, men icke. Men.....hittade den i en låda, hade varit där för att hämta något och då hade jag tydligen lagt plånboken där istället!!!!, skönt att jag hitta den i alla fall.
Sedan körde jag hemåt igen och när jag kom precis förbi kraftstationen, (en km hemifrån) och skulle lägga i annan växel så kunde jag inte gasa, ingenting fungerade. Hade i alla fall en himla tur att jag precis kunde rulla åt sidan in på gräset innan den stannade. Där stod jag så snyggt, givetvis hade jag inte telefonen med mig heller så det var bara att promenera hem och så fick vi köra ner igen och bogsera hem den. Så idag fick det bli en promenad ner till stan istället, och det var inte alls fel i detta underbara väder, ett par minusgrader och strålande solsken. Nu får vi antagligen vara utan bil några dagar och det ska väl gå det också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch