Pingstafton

Har varit ute och jobbat i trädgården i det härliga vädret. Perfekt väder för alla som ska gifta sig idag. Här kommer det att bli en lugn kväll med ett par goda vänner. Borde kanske snart börja förbereda maten om den ska bli klar i tid. Tog ett foto på min clematis. Den har bara blommat med några få blommor varje år och varje höst har jag klippt ner den hårt, någon sa åt mig att det ska man göra. Men förra året läste jag att alpclematis skall inte klippas ner för då blommar den inte. Så jag klippte inte ner den och nu är där jättemånga blommor men tyvärr är den kal nertill, vet ej varför, men blommar gör den i alla fall.









Dukningen blev så här och inspirationen till den har jag fått från Pysselitens blogg. Vaxduken som är svart hittade jag hos Jysk och billig var den också, bara 50:-/m. Smörgåstårtan till B:s födelsedag blev riktigt god. Recept från Pysseliten.










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch