Ensam helg

Så här blev resultatet. Men hon får nog ha ett par sockor också. Problem med ena ögat har den stackarn också, men kanske blev det operation i em eller i morgon?.
Vad gör man när man är ensam en hel helg?? Jo, man gör precis vad som faller en in. Fredagen började jag med att städa. På em blev det en tur ner till stan för att handla. På kvällen åt jag en tallrik med en massa sallad, tomat, gurka, fetaost och valnötskärnor och ovan på detta en 1/2 grillad kyckling. Inte så dumt. Kl 19 begav jag mig ner till stan igen för att titta på bio "Sommaren med Göran". Peter Magnusson har huvudrollen och allt vad han företog sig blev fel, stackarn, men det blev bra till sist. En trevlig och underhållande film. Hemma 21:30 så tog jag en promenad med Molly i 40 min, vilken kväll!! hade tagit på mig en tunn jacka också men den fick jag ta av mig ganska snart. Väl hemma igen så satte jag mig att sticka, har börjat sticka dockkläder till Hannas docka och samtidigt lyssnade jag på Karlavagnen och rätt som det var hade klockan blivit 24:15!!!! Läggdags.

Idag tog jag det lugnt på morgonen (precis som jag brukar göra varje morgon). Läste tidningen, löste melodikrysset och drack kaffe och åt frallor (som låg i postlådan när jag hämta tidningen,kan det bli bättre?) Stickade vidare på dockkläderna för att få dem färdiga och sedan körde jag ner till Båstad till Nettes butik för att överlämna dockan, och så följde ett par röda jeans med mig hem från affären!!!!!! Körde inom mor och fikade med henne, hem och klippte gräset, hade stegräknaren på mig och det blev hela 3510 steg av det. Ganska kul med den där stegräknaren. Därefter tog jag cykeln och tog en tur med Molly i sakta mak som tog nästan 1 tim. Hemma 18:45 och värmde en lasagne . Ja så har denna dagen också gått, vad ska jag hitta på nu?? Kanske åka till Ramshall och dansa???, men då får man väl dåligt rykte. Bäst stanna hemma, kolla lite tv, äta glass och godis och komma i säng i någorlunda tid. Förresten jag köpte ju en Harry för 50:-, kanske är jag miljonär nu, jag har inte kollat, måste göra det nu.

Kommentarer

Anonym sa…
Tjusigt men hon ser nog ut att frysa lite om fötterna så två tossar kanske inte är fel :-) Blev det ngn vinst? Själv drog jag in 75:- på 3 triss idag så det blev inte mycket till vinst det.
/Jessica

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch