Söndag


Kunde ju inte ta några kort på själva modevisningen så jag får istället lägga ut några från Butik´n




Har haft nattgäster hos oss i natt. Hanna och Gustav skulle sova över här och vi sov gott alla ända fram till 9 idag. Igårkväll hade vi goda vänner och deras två barn här och vi bjöd på grönkål och skinka!!!!!! Nej jag har inte skrivit fel, vi hade grönkål över i frysen och nu kan man ju köpa kokt skinka i affären till påsk. Jag gjorde lite potatismos till för säkerhets skull, med tanke på barnen. Nu har vi en paket grönkål till i frysen, så det kanske kan bli dags att ta den till påsken.
Det var ju sommarvärme igår, helt underbart. Idag har det inte varit lika skönt, fast mera normalt vid den här tiden på året. Jag har vid 62 års ålder debuterat som mannekäng i em. Det ni!! Aldrig försent att prova något nytt.Lions skulle ha modevisning på Enehall i Båstad och Jeanette skulle visa kläder från sin butik. Jeanette ringde och frågade om jag kunde gå tillsammans med två tjejer för hennes butik. Jag bad att få tänka på det någon dag och sedan sa jag ja i fredags. Jeanette trodde aldrig att jag skulle göra det så hon blev en aning chockad. Men nu har jag gjort det och det var riktigt kul, jag var inte nervös ett dugg (trodde jag skulle varit jättenervös), men jag hade Hanna som ett stöd, hon gick med (för det finns lite flickkläder med i butiken), och det var skönt att hålla henne i handen. Efteråt blev vi bjudna på middag och kaffe, det var jättegott. Så nu blir det soffan framför Tv,n någon timme.

Kommentarer

Ulla sa…
Så skönt att höra att det gick bra. Då kan du sova gott inatt!!

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde