PÅSK

Minneslunden
Caroline signerar sin nya skiva




Vilket påskväder vi har, sol,sol,sol, härligt!!! Skärtorsdagen var barnen här och på kvällen kom Nette o Mange och hämtade dem. Vi grillade karréskivor och hamburgare och hade klyftpotatis till. Jag hade städat uterummet under dagen och faktiskt kunde vi sitta där på kvällen och äta. premiär alltså. Mor var också med. Långfredagen gick i lugnets tecken, Hanna kom på dagen och var med morfar hos hästarna, och de var ute och körde en runda. Påskafton firade vi här med L och N-A och mor. Åt sill och ägg och jansson och hör och häpna... GRÖNKÅL och skinka!!! Kanske inte helt passande men ett sätt att göra slut på grönkålen i alla fall. Mor var kvar till 22 då vi körde hem för henne och hon var pigg hela kvällen. Idag Påskdagen har Björn o N-A putsat och polerat motorcyklarna, och det ska ju göras med känsla, så det tog sin lilla tid. Själv tog jag bilen och körde ut till Maxi och lyssnade på Caroline af Ugglas som uppträdde där med 3 sånger och skivsignering efteråt. Jag har väl ställt mig lite tveksam till henne innan, men.... vilken tjej, ja jag gillar henne absolut. På hemvägen tog jag en sväng inom kyrkogården och gick lite rundor och betraktade detta vackra hav av gula blommor. Rogivande och mycket vackert.

Kommentarer

Katrin sa…
Halloj! Visst har det varit en helt underbart härlig påskhelg, bättre än vad man tordes hoppas på t.o.m
Faktiskt så det känns lite att solen tar. Har ju varit utomhus hela helgen och bl.a gjort det sista på hundhustaket (skrapa o måla plåten) vilket tog sin lilla tid och varmt va det... hihihi
Ja, visst bor dom fint Kajza o Peter, upptäckte jättefina stigar utmed Lagan bakom deras.
Hoppas det var den sista grönkålen nu, annars får du bjuda på det till midsommar oxå!!
Ha de gott, kram Katrin

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch