Lucia

Snööööö




Lucia på Gustavs dagis

Här i Laholm har de denna julen börjat med lucköppning. Varje dag i dec kan man i lokaltidningen läsa var och när dagens lucka (fönster) ska öppnas. Jag har inte varit ner och tittat men i em då jag ändå var ensam, pepparkaksbaket var överstökat, så bestämde jag mig för att gå. Kl 15 kom Ulla G och Dan Winde ut genom en dörr, och Ulla berättade om Lucia från Siracusa som den 13 december år 304 avrättades. Därefter sjöng Dan Santa Lucia på Italienska, han har en fantastisk röst. Sedan kl 16 kom ridande Lucia till torget så jag stannade och såg det också.Det blev lite mera stämning då vi nu har lite snö och kallt.Det var riktigt skönt att vara ute i 2 1/2 timme även om det bet i kinderna. Pepparkakshuset blev också färdigt idag
Årets pepparkakshus
Höll på att glömma, vi var på julkonsert i gårkväll i Halmstad och det var såååå bra. Triple & Touch, Pernilla Wahlgren, Hanna Håkansson, Linda Lampenius och Star School Coir (nio ungdomar från sydafrika). Linda Lampenius är fantastisk, rolig och härlig humor, hon är bara så duktig. Hanna H hade jag inte hört talas om innan men hon hade en fantastisk sångröst. Ja det var verkligen en kanonkväll, värd varenda krona.

Kommentarer

Ulla sa…
Vilket fint hus....
Anonym sa…
Vad mysigt med all snö, synd att den har försvunnit nu jag började hoppas på en vit jul :-) /Jessica

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde