Julen 2008




Vad sjutton????? kommer det en till?????








10 dagar sedan sist, var blir tiden av??? Lördagen den 20 hämta vi Clara o Jessica vid flyget, måndag kväll kom Claras pappa och farmor o farfar. Farmor fyllde år så vi hade köpt smörgåstårta och marsipantårta. Tisdag åkte Clara, mormor o farmor buss in till Halmstad och farfar och morfar fixade min torktumlare. Inte helt lätt, tog det mesta av dagen, men nu fungerar den igen. Tusen tack Kjell!! På kvällen åkte vi alla ner till Nettes och åt taccos och firade jul med dem. Julafton firade vi här hemma och minsann kom inte tomten också på besök, och inte nog med det, det kom 2 tomtar. Juldagsmorgon tog vi en promenad ner till julottan som börja 07, det var jag, Jessica, A-C o Kjell. På em blev det en promenad ute vid havet i det underbara vädret (sol), sedan fika hos min mor.
Annandagen åkte Kjell o A-C hem med tåget på em, och jag saknade dem verkligen. Lördagen hade jag alla tre barnbarnen för mig själv några timmar. Idag söndag gick jag, Jessica o Clara på Lions julfest i Lagagården, det är många, många år sedan jag var på den, brukade alltid åka dit med mina barn. Bo Carlén trollade (Jessicas konfirmationspräst) och sedan bjöds vi på fika och därefter dans kring granen till Herberts dragspelsgäng. Dansen ledde Christina Oscarsson. Clara tyckte det var jätteroligt att dansa, och till sist fick alla barn en godispåse. Ikväll ska vi ta det lugnt och imorgon åker Clara hem, det kommer bli tomt.
Jessica hjälper Bo Carlén trolla och får en stor nalle som tack
Här gör Clara raketen


Kommentarer

Ulla sa…
VAAAAAA, var två tomtar hos er också. Här med,måste vara helt virriga....

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde