Hemma igen




Tomten bor i Oslo (det visste ni inte)



Karl Johan gatan





Utsikt från hotellet från 14:e våningen






I fredags flög Jessica o jag till Oslo. När vi åkte tåget från flygplatsen till Oslo, som tog ca 40 min, så såg vi snö. Det var så vackert och på trädgrenarna låg det minst 10 cm snö. Men i Oslo var det bart på gatorna. Vi försökte hitta ngt mysigt ställe att äta på på kvällen, men det verkade fullt överallt så det fick bli MC Donalds på stationen. Hotellet vi bodde på låg alldeles i närheten av stationen. 34 våningar högt och vi bodde på 14,e våningen. Lördagen vaknade vi inte förrän 09:50!!!!!! Som tur var serverades frukosten till 10:30. Sedan promenerade vi runt i stan, besökte en julmarknad, träffade tomten och vandrade ut och in i affärer. På kvällen hade vi beställt bord på en Italiensk restaurang och åt riktigt god mat. Söndagen skulle vi checka ut kl 12 och gissa om det var mycket folk som skulle detsamma. Sedan blev det några timmars vandring i stan igen innan det var dags att åter ta tåget till flygplatsen. Planet gick 19.05.
Tittut
Vi var hemma hos Jessica vid 21 och då låg Clara och sov på soffan. Hon vaknade och satte sig i mammas knä och oj vad hon tittade på mig, hur konstigt som helst att mormor helt plötsligt sitter där. Men efter en liten stund blev det lite bus och så fick jag världens godaste kram. Måndagen hade Clara och jag för oss alldeles själva. På kvällen efter att hon badat tyckte hon absolut att vi skulle klippa håret. Hon skulle klippa mammas och jag skulle klippa hennes.Hon satt inte still många sekunder i taget så det blev en aning hackigt.Tisdagen hämtade jag henne på dagis 14 efter att ha åkt buss och tåg in till Uppsala och handlat 20 nystan garn (ska bli tjocka härliga grytlappar). På kvällen bakade vi pepparkakshus, och klippte håret igen, fick jämnat till det något. Att klippa Claras hår har fallit på min lott för hon vill inte klippa sig hos frisören. Det gör allt lite ont i mig när jag sätter saxen i håret för jag tycker att det har precis växt ut och är ju fint. Onsdagen hade jag o Clara för oss själva igen men hon var förkyld och verkade ha lite feber, men hon var ändå ganska pigg och pepparkakshuset fick den sista finishen. Kl 21:30 var det dags att flyga hemåt igen. Som väl är så dröjer det bara 1 1/2 vecka tills jag får träffa henne igen, då kommer hon ner hit.
Pepparkakshuset är färdigt










Kommentarer

Ulla sa…
Ni verkar ha haft kul, vi med. Konstigt att vi inte sågs i Oslo vi var också där....

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch