Jordskalv!!

Tomten som jag tovade

Vaknade i morse strax före 1/2 7, men kan inte påstå att det var av skalvet. Hörde på radion att det varit ett kraftigt jordskalv i Skåne bl.a och tydligen hade det känts av även här runt omkring. Björn hade reagerat på att han tyckte det lät som en lastbil som kom in på "vår" återvändsgata, men där var ingen, så förmodligen var det skalvet. Lite kusligt.
Jaha, så var snön borta igen, precis som vanligt, det är vitt och fint några dagar sedan grått och trist igen. Men man bor ju på västkusten så.......
Igårkväll var vi hos Linda o Lennart, och Linda hade tovat tomtar och fråga om jag ville prova. Jag har aldrig tovat någon gång men det var riktigt häftigt, det blev ngt som liknade en tomte i alla fall. Så nu har jag lärt mig något nytt, kanske blir mer tovning framöver, vem vet.





Kommentarer

Anonym sa…
Wow, vad söt den blev. /Jessica

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch