Söndag

Vi har haft besök av två underbara ungdomar från Finland. Det hela började med att jag som 12-åring, 1959 skickade in en annons i en veckotidning, jag önskade brevvänner. Bl a fick jag ett svar från en tjej i Jakobstad och vi började brevväxla ganska intensivt. När Seija var 15 satte hon sig på tåget ner till Laholm för att hälsa på, fattar inte att hon vågade, modigt av hennes föräldrar att våga skicka iväg henne ensam. I alla fall så hade vi en trevlig vecka och sedan växte vi ju upp och gifte oss på varsitt håll, och då blev det inte lika mycket tid över för att skriva brev men vi höll kontakten. 1984 tror jag det var så kom hela fam Källman till oss på besök i två dagar. De hade precis som vi 3 barn. Vi fick fin kontakt och 1987 kom de på återbesök och stannade en vecka. 1989 var det vår tid att hälsa på i Nykarleby en vecka. 1998 kom Seija, Svenna och Sanna, pojkarna stannade hemma, och vi firade Svennas 50-årsdag här. Sedan har vi inte träffats, och vi blir aldrig färdiga till att bestämma oss för att åka, men nu måste det snart bli av. Nu till det roliga. I torsdags kväll fick vi besök av "lillpojken", han var 10 när vi sågs sist och nu är han en stilig kille på 29 år. Han och hans flickvän var på resa i Tyskland och skulle till Norge och ringde oss och undrade om de fick hälsa på och sova en natt. Vilken överraskning.
Det var sååå roligt att få träffas igen och vi hade en riktigt, riktigt trevlig kväll och 1/2 dag med dessa båda trevliga ungdomar. Tack Simon o Anna-Lena för att ni tog er tid och stannade till hos oss.
Igår morse gav sig Björn iväg på mc med The Knutters. De skulle åka till Mön och stanna där över natten. Tur med vädret hade de i alla fall, strålande sol hela dagen. Själv körde jag till Båstad, det var hamnfestival där och jag hade lovat Hanna o Gustav att följa med dem för att lyssna o titta på Mora Träsk och Zilla o Totte. Zilla blott 19 år är en fantastisk buktalerska, helt otrolig och hon kan verkligen ta publiken. Jag gillar henne verkligen. JAS Gripen hade också en flyguppvisning och det var jättemycket folk i Båstad.
På kvällen beställde Lena (hon var oxå gräsänka) och jag bord på Anna-Bell och åt jättegod mat och sedan gick vi på bio och såg Sex and the City. Den var bra och rolig men lite för lång kan jag tycka, den höll på i 2 timmar o 20 min, det blev lite segt ibland, men absolut sevärd. Efter bion åkte vi hit och drack kaffe och åt jordgubbar och pratade till kl 24. Sedan satte jag på Tvn och titta på reprisen av Allsång på Skansen, jag gillade Miss Li, annorlunda inslag. Idag blír det nog bara promenad med Molly.

Kommentarer

Ulla sa…
Ojojoj vad lååååååångt inlägg. Det är ganska skönt att vara gräsänka ibland, eller hur. Och det var ju bra att ni förstod varandra, så ja int behöva kom å uvischett!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch