Juldagen

Så var julafton över för i år. Det mesta av dagen gick till att greja mat som vi skulle ha med oss. Sedan skulle jag vara tomte och det gick inte så bra. Gustav sa redan när jag gick uppför trappan "det är mormor", sedan var det inte så enkelt att ändra rösten, man var ju lite full i skratt. Trodde verkligen att han skulle gått på det, men jag undrar om inte Hanna sagt till honom innan att det nog kunde vara mormor för hon kände igen mig förra året.
Sedan hade jag köpt sparkcyklar till dem, bara det att det hade farmor också gjort och de hade firat jul hos henne dagen innan. Det lustiga var att vi köpt exakt likadana i precis samma affär på Väla och varit där på samma eftermiddag. Men det går ju att byta.
I morse 06:20 promenerade jag ner till julottan och mötte Lena, sedan åt vi frukost hos dem. Nu har vi precis ätit lutfisk och sedan ris à la malta så nu är man mätt igen. Vi har som tradition att äta lutfisk på juldagen, och det smakade riktigt bra.
Ska ta en promenad ikväll med Molly och försöka komma i säng i tid i kväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch