Måla, Mååla, Måååla

Vad har jag gett mig in på??? Har länge gått och funderat på att måla fönsterna vita, nu är de mörka, men jag har inte riktigt vågat. Men i torsdags satte jag igång med köksfönsterna. Persienner måste tas bort + en del annat som skulle skruvas bort. Sedan fram med målartvätten och slippapper och jag satte igång. Nu, ingen återvändo. I fredags måla jag på grundfärg och i går målade jag en första omgång med den slutliga färgen. Idag har jag målat ett av 2 köksfönster en andra gång och yes det blir riktigt fint tror jag. Men det är mycket jobb, fönsterna är ju delbara också!!!
I alla fall så i gårkväll hade vi vår årliga surströmmingsfest, och det var jättegott, verkligen. Klämma med tunnbröd, potatis, lök, surströmming och sås. Inte alls dumt, blir bättre för varje år. Vädret var inget vidare, fy sjutton vad det blåste. Blåser idag också men inte alls så mycket, men så regnar det istället. Hur mycket regn finns det egentligen?????

Kommentarer

Anonym sa…
Hej, du får slänga upp en bild på fönstren så man ser hur det blir. /Jessica

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde