Härlig höstdag

Dagen började inte så bra, Ulla fick väcka mig, sov när vi skulle ut på vår morgonpromenad. Men 10 min, sedan var vi på G. När jag kom hem åt jag och sedan tvättade jag ett fönster, förberedelse inför målning. Skulle grundat det en gång också men så blev ej gjort.
Efter middag var jag fruktansvärt slö, solen sken, det var ett härligt väder 20 grader och jag och katten går och lägger oss på sängen, bedrövligt. Som tur är ringer telefonen och Ulla undrar om vi skall ut och leta kantareller. Koka kaffe och ut och iväg, och vi hittade ganska mycket trattisar. En härlig em i skogen.
Tack Ulla. Och ikväll blev det trattkantarellsoppa, underbart gott.
Nu är det bäst att jag lägger mig annars försover jag mig väl i morgon igen, pinsamt om jag måste bli väckt igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde