UPPSALA OCH FÖDELSEDAGAR

En fin skalbagge i Alsike.


Clara; älskade lilla trollunge


Fredagen den 11 kl 07.00 tog jag bilen och körde upp till Uppsala för att hälsa på barnbarnet Clara. Hon hade växt en hel del sedan sist, en "stor" tjej nu och hade lärt sig gå. Vi hade några härliga dagar, ingen värme men lagom promenadväder. Lördagen blev det picknick på en gräsmatta utanför kolonistugorna och på kv var det Eurovision song. Riktigt uselt tyckte vi, inte många bra låtar, och The Ark hamnade på 18:e? plats. De var absolut förtjänade av en plats bland de 5 bästa. Likabra och lägga ner skiten, inte mycket att tävla om, jag skulle inte sakna det i alla fall. På söndagen promenerade vi ut till Gamlis och käkade lunch, och på måndagen regnade det men efter middag uppehåll och då blev det en tur ner till stan. På tisdagen körde vi till Alsike och gick runt och tittade på alla fina nybyggda villor som där ligger. Kul att gå runt och titta på alla nyanlagda trädgårdar och hur folk löser det på olika sätt. Gick förbi huset som Jessica, Mattias och Clara köpt och som de skall flytta in i den 15 juni. Hittade lite gångstigar att gå på i skogen och en fin lekplats där Clara kunde gunga. På onsdagen kl 10 begav jag mig hemåt mot Laholm och var hemma 16. Var in till Ulla en liten sväng och grattade henne på 50-årsdagen och på kvällen var vi hos Lena som också fyllde år. När kl var 23 var jag riktigt riktigt trött. på torsdagen Kristi himmelsfärdsdag var det bara för mig att städa lite, handla och klippa gräset och baka tårta. Björn fyllde år på fredagen och Hanna o Gustav kom kl 7 på morgonen och skall sova här till lördag em. På em kom Bosse och gratta Björn och på kvällen Leif o Birgit, Lena o N-A och min mor. På lördag fm skulle Hanna rida, men jag o Gustav stannade hemma. Nette kom och hämta barnen 16 och sedan var det ytterligare ett födelsedagskalas. Vi var bjudna till Skogaby till en jägarkompis till Björn som fyllde 50. Jag hade missat att kalaset började kl 15 så Björn fick ta mc:n och köra dit själv och leka lite. Sedan kom han hem och hämta mig och vi var på festen kl 18 och åt god mat. Jag kände inte någon, där var mycket ungdomar bara några få gamlingar, men vi stanna till 23 och idag sov jag i ett kör till 10:30. Detta är bara för mycket, allt på en gång, jag pallar inte det längre. Och idag är det min fars födelsedag, tyvärr finns han inte i livet, men jag skall köra och se om jag hittar liljekonvalj och köra in och sätta på graven. Björn och N-A har kört ut med motorcyklarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars