Hänt i veckan

I måndags blev det ett besök hos doktorsfiskarna igen, dags för dem att ta sig an våra fötter igen. Denna gången var Mange o Nette och barnen med, första gången de provade på detta. Och det verkar som det kan bli fler gånger!
I förra inlägget trodde jag vi skulle bli befriade från stormen, men icke. Natten mellan måndag och tisdag brakade det loss ordentligt. Träd föll över vägarna och tak höll på att blåsa av. Hos oss hände väl inte så mycket mer än att ett trädgårdsbord som stått ute hela vintern åkte iväg en bit på altanen och en tina med enris och ljus i åkte omkull.
Igår onsdag var det strålande sol och jätteskönt väder, tog en promenad på morgonen och på em var vi på 60-årsuppvaktning, trevligt.
Idag är det åter grått och trist och råkallt. Fönsterna såg hemska ut efter stormen så de fick jag putsat men... sedan började det regna!! Och på radion säger de att det ska bli upp till -15 grader i helgen, kul, nääää nu vill vi ha sol och lite vårvärme istället. Börjar bli less på det här.
Har äntligen blivit färdig att ringa till doktorn om min handled som jag haft ont i över 8 veckor. Fick en tid hos arbetsterapeuften (svårt namn och säkert felstavat) och var hos henne i tisdags. Antagligen är det överansträngning och inflammation. Fick en handskena och ett program som jag ska göra ett par ggr per dag. Och ska på återbesök om två veckor.
Hade förresten trevligt besök i tisdags em av en f d skolkamrat. Vi skulle fikat här men hon ringde att hon höll på torget och bilen ville inte starta. Då åkte jag ner och vi fikade på café Cecilia istället och när vi kom ut därifrån så starta hennes bil som tur var. Då beslöt hon sig för att åka hem till Varberg igen men efter lite övertalning av mig följde hon med hem några timmar till. Vi hade ju hur mycket som helst att prata om och när hon skulle köra så startade bilen utan krångel!! Den är tydligen känslig vid fuktigt väder och vill vila några timmar efter den har stannat. Bilar är bra när de fungerar annars är de inte så roliga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch